LA CHINOISE
(Durruti Column Trilogy II)
Post-Maoist performance held in an art gallery based on a text by EGW written for the occasion, in which he reflects on the close relationship between the phallo-logocentric tradition and capitalism, both embodied in the father figure (in religious, parental or political sense) and its resource to tradition and culture as disciplinary mechanisms on individuals and societies, using as triggering artifacts Jean-Luc Godard’s film La Chinoise, 1967, and other visual, film and musical references.
LA CHINOISE
Ficha técnica
Intérpretes
MARICEL ALVAREZ
EMILIO GARCÍA WEHBI
MARCELO MARTÍNEZ
JULIETA POTENZE
Durruti invitado
LUCIO ANSEDE GARCÍA
Pasantía
RENAUD SEMPER
Producción
FUNDACIÓN OSDE
COOPERATIVA COLUMNA DURRUTI
Preparación de canto
VANESA DEL BARCO
Diseño gráfico
LLEANDRO IBARRA
Música y edición de video
MARCELO MARTÍNEZ
Espacio, objetos y producción ejecutiva
JULIETA POTENZE
Texto y concepto general
EMILIO GARCÍA WEHBI
Se proyectan fragmentos de Le fond de l'air est rouge (Chris Marker, 1977) y Animals in locomotion (Eadweard Muybridge, 1872-1885), además se utilizan y/o versionan los temas musicales Die Befindlichkeit des Landes (Einstürzende Neubauten, 2000), Warszawianka (Wacław Święcicki, 1883) y Mao Mao (Claude Channes, 1967).
Espacio de Arte de la Fundación OSDE, Buenos Aires, 2016.
Fotos Andrés Manrique / Miguel Zeballos.